Blogg

Lyckade digitala möten – fem tips

Lyckade digitala möten – fem tips

Ställ inte in mötet. Ställ om. Kriser av olika slag skapar kreativa och nya lösningar.  Men att inte genomföra möten alls, kan också ha sina risker och det kan skapa ännu mer oro och ängslighet i organisationen, …
Tips för att hantera medarbetare som inte fungerar

Tips för att hantera medarbetare som inte fungerar

Som chef och ledare är det viktigt att kunna hantera alla typer av anställda, även de som inte fungerar i grupp eller på annat sätt inom organisationen. I denna artikel tänkte vi därför dela med oss av våra bästa tips …
Några tips för att fatta kloka beslut som chef

Några tips för att fatta kloka beslut som chef

Ett bra beslut för med sig många positiva resultat och få negativa resultat. Chefer som fattar förnuftiga beslut gör det trots tidsbrist, otillräcklig information och komplicerade problem. Innehåll Förnuftiga …
Så skriver du en personlig utvecklingsplan

Så skriver du en personlig utvecklingsplan

För att utvecklas i din professionella roll är det viktigt att ha tydliga mål och tillvägagångssätt för att uppnå dessa. Genom att utforma en personlig utvecklingsplan kan du lyckas med båda dessa delar, och ta nästa …
Vad är dina styrkor?

Vad är dina styrkor?

För att skapa en trevligare atmosfär på sin arbetsplats så kan det vara bra att lära känna sina medarbetare. Detta kommer även leda till att ni blir ett vassare och starkare arbetslag. Här kommer några tips på vad du …
Därför bör du läsa en MBA utbildning

Därför bör du läsa en MBA utbildning

Vill du utveckla ditt affärsmannaskap och samtidigt få kunskap som är internationellt eftertraktad? Då är en MBA utbildning det självklara valet. I den här artikeln får du veta mer om varför just du bör läsa en MBA …
Fallgropar när du är ny som chef

Fallgropar när du är ny som chef

Att komma in som ny chef kan vara ett nytt kapitel i livet och ge dig många nya erfarenheter. Det kan dock vara en svår position att bemästra och det finns många fallgropar du som ny chef kan ramla i. …
Så utvecklar du ditt affärsmannaskap

Så utvecklar du ditt affärsmannaskap

Har du en ledande position som kräver affärsavgörande beslut? Då gäller det att du har ett starkt affärsmannaskap. I den här artikeln berättar vi mer om vad begreppet betyder och hur du utvecklar det. …