X
GO
en-USsv-SE

 

The title of this course has been changed from ‘Marketing Research’ to ‘Marketing Insights’ to reflect the way new methods of data collection, analysis and synthesis are transforming the efficiency and effectiveness of market research. Please refer to the ‘Version’ section in the online course text to see a full description of changes made to this update.

This course provides a solid understanding of the marketing research process, including the skills necessary to undertake both qualitative and quantitative research to gather insights to inform marketing processes. The emphasis is firmly on the practical application of the discipline, using research to solve real marketing problems.

 

Topics covered

  • The nature of marketing research.
  • Planning the research project.
  • Secondary data.
  • Sampling.
  • Measurement, scaling and questionnaire design.
  • Qualitative data collection.
  • Quantitative data collection.
  • Qualitative data analysis.
  • Quantitative data analysis
  • Evaluating, reports and presentation.
  • Applied marketing research.
  • Marketing research settings: business-to-business, services and internal marketing.
  • Global marketing research.
  • Marketing decision-support systems.

 

Fördelar

  • Du läser på distans och kan ta tentan på annan ort i världen.
  • Du får ett internationellt certifikat från ett av världens ledande universitet.
  • Du får ett gediget material.
  • Du får ett starkt stöd via webben.
  • Du omsätter kunskapen direkt i praktiken.
  • Du får akademiska poäng och fördel för vidare internationella studier (MBA, MSc och DBA).

MBA utbildningen har varit väldigt utvecklande och gett mig verktyg att applicera kunskaperna praktiskt I arbetslivet. Flexibiliteten med att läsa på distans passar perfekt med ett jobb som innebär mycket resande.

Marie Lobéus, MBA, CFO, Hoist Technology AB

Att efter nära trettio år inom konsultyrket få ta del av PMC programmet var ett lyft. Jag upplevde utbildningen som mycket professionell och inte minst, som en krävande utmaning. 

Dag Larsson, PMC & CMC Ekan
Läs mer

08-544 715 70

Profile
Manager and key persons

Level
Level 7 (according to the EU framework)

Module
Marketing Research

Width
About 200 hours. You will receive an international certificate from one of the world's leading universities, Heriot-Watt University. 10 ECTS (European Credit Transfer System) Credits.

Entry condition
Bachelor degree or equivalent.

Start
Distance learning starts individually.

Fee
SEK 13.000 excl VAT.
Examination fee is not included.