X
GO
en-USsv-SE
The MSc in Strategic Marketing is an intellectually challenging programme that equips students with the necessary knowledge of the key concepts, tools and techniques of marketing.

The emphasis of the programme is on developing students' ability to apply this knowledge effectively and on producing marketing professionals who can add value to their organisations through their ability to solve marketing problems and make informed decisions in complex and dynamic markets.

This MSc is aimed at individuals who want to develop a career in marketing but require an applied and wide-ranging grounding rather than a theoretical perspective. The programme will appeal to graduates in non-business subjects who wish to develop a career in marketing and individuals who have business-related work experience and now wish to move into marketing, or upgrade their skills and decision-making capability in the discipline.

Passes are required in

  • Five (5) core and
  • Four (4) elective courses

Core courses
  • Consumer Behaviour
  • International Marketing
  • Marketing
  • Marketing Communications
  • Marketing Research

Marketing specialist elective courses
  • Marketing Channels
  • Negotiation
  • Principles of Retailing
  • Quantitative Methods
  • Research Methods for Business and Management
  • Sales Force Management
  • Services Marketing

08-544 715 70

För vem: 

Chef, specialistkonsulter eller nyckelperson.

Nivå: 

Level 7 (enligt EU:s referensram)
90 ECTS Credits

Programstart: 

Du kan starta när du vill. Tentamen i december och juni varje år. Vissa tentamina går även i mars och augusti årligen. Vanligtvis tar man en modul per kvartal. Skriftliga tentamina (engelska).

Inriktning: 

Internationella examina med specialistkompetens

Litteratur: 

Modulerna är mycket välutvecklade och du får tillgång till en omfattande webbsida för respektive modul. Du har även tillgång till fakultet. 

Omfattning: 

Fem obligatoriska och fyra valbara moduler inom vald specialisering. 

Programlängd: 

Nio moduler, 1-3 år beroende på din studietakt. 

Antagningskrav:

Högskoleutbildning eller motsvarande. Goda kunskaper i engelska.

Pris (exkl moms):
  • MSc distans SEK 117.000
  • Du kan delbetala i tre steg, dvs SEK 39.000 + 39.000 + 39.000.
  • Tentamensavgifter tillkommer.

MBA utbildningen har varit väldigt utvecklande och gett mig verktyg att applicera kunskaperna praktiskt I arbetslivet. Flexibiliteten med att läsa på distans passar perfekt med ett jobb som innebär mycket resande.

Marie Lobéus, MBA, CFO, Hoist Technology AB

Att efter nära trettio år inom konsultyrket få ta del av PMC programmet var ett lyft. Jag upplevde utbildningen som mycket professionell och inte minst, som en krävande utmaning. 

Dag Larsson, PMC & CMC Ekan
Läs mer