X
GO
en-USsv-SE

An integrated approach to sales management has a direct effect on sales performance. As well as providing a thorough and up-to-date overview of the relevant theory and research evidence, this elective considers sales force management from a strategic perspective. Practical actions which sales managers can take to direct, influence and control sales staff are examined together with implementation issues such as sales force recruitment and selection, sales training, motivation and reward. Two more key aspects are evaluation and control of sales programmes.

Topics covered

  • Development and role of selling in marketing.
  • Sales strategies.
  • Consumer and organisational buyer behaviour.
  • Sales responsibilities and preparation.
  • Personal selling skills.
  • Key account management.
  • Relationship selling.
  • Direct marketing.
  • Internet and IT applications.
  • Sales settings.
  • International selling.
  • Law and ethical issues.
  • Recruitment and selection.
  • Motivation and training.
  • Organisation and compensation.
  • Sales forecasting and budgeting.
  • Sales force evaluation.
Fördelar
  • Du läser på distans och kan ta tentan på annan ort i världen.
  • Du får ett internationellt certifikat från ett av världens ledande universitet.
  • Du får ett gediget material.
  • Du får ett starkt stöd via webben.
  • Du omsätter kunskapen direkt i praktiken.
  • Du får akademiska poäng och fördel för vidare internationella studier (MBA, MSc och DBA).

MBA utbildningen har varit väldigt utvecklande och gett mig verktyg att applicera kunskaperna praktiskt I arbetslivet. Flexibiliteten med att läsa på distans passar perfekt med ett jobb som innebär mycket resande.

Marie Lobéus, MBA, CFO, Hoist Technology AB

Att efter nära trettio år inom konsultyrket få ta del av PMC programmet var ett lyft. Jag upplevde utbildningen som mycket professionell och inte minst, som en krävande utmaning. 

Dag Larsson, PMC & CMC Ekan
Läs mer

08-544 715 70

Profile
Manager and key persons

Level
Level 7 (according to the EU framework)

Module
Sales Force Management

Width
About 200 hours. You will receive an international certificate from one of the world's leading universities, Heriot-Watt University. 10 ECTS (European Credit Transfer System) Credits.

Entry condition
Bachelor degree or equivalent.

Start
Distance learning starts individually.

Fee
SEK 13.000 excl VAT.
Examination fee is not included.