X
GO
en-USsv-SE

Channel relationships are increasingly important in creating market value and sustainable competitive advantage. This elective provides an up-to-date perspective of the relationships among marketing channels using the channel relationship model (CRM). It looks at challenges and opportunities in the external channel environment, behavioural issues that beset channel relationships (internal channel environment), coordinations, conflict, cooperation, the economics of exchange and the development of channel relationships, including the implication of acquiring strategic partners.

Topics covered

  • Where mission meets market.
  • Channel roles in a dynamic marketplace.
  • Conventional marketing systems.
  • Marketing mix and relationship marketing.
  • Environmental scanning: managing uncertainty.
  • Legal developments in marketing channels.
  • Ethical issues in relationship marketing.
  • Global challenges and opportunities.
  • Channel climate.
  • Conflict resolution strategies.
  • Information systems and relationship logistics.
  • Cultivating positive channel relationships.
  • Transaction costs in marketing channels.
  • Vertical marketing systems.
  • Franchising: an emerging global trend.
  • Long-term interfirm relationships.
  • The emerging role of strategic alliances.
  • Strategic implications for the new millenium.
Fördelar
  • Du läser på distans och kan ta tentan på annan ort i världen.
  • Du får ett internationellt certifikat från ett av världens ledande universitet.
  • Du får ett gediget material.
  • Du får ett starkt stöd via webben.
  • Du omsätter kunskapen direkt i praktiken.
  • Du får akademiska poäng och fördel för vidare internationella studier (MBA, MSc och DBA).

MBA utbildningen har varit väldigt utvecklande och gett mig verktyg att applicera kunskaperna praktiskt I arbetslivet. Flexibiliteten med att läsa på distans passar perfekt med ett jobb som innebär mycket resande.

Marie Lobéus, MBA, CFO, Hoist Technology AB

Att efter nära trettio år inom konsultyrket få ta del av PMC programmet var ett lyft. Jag upplevde utbildningen som mycket professionell och inte minst, som en krävande utmaning. 

Dag Larsson, PMC & CMC Ekan
Läs mer

08-544 715 70

Profile
Manager and key persons

Level
Level 7 (according to the EU framework)

Module
Marketing Channels

Width
About 200 hours. You will receive an international certificate from one of the world's leading universities, Heriot-Watt University. 10 ECTS (European Credit Transfer System) Credits.

Entry condition
Bachelor degree or equivalent.

Start
Distance learning starts individually.

Fee
SEK 13.000 excl VAT.
Examination fee is not included.