ExMI
X
GO

Redaktör för ExMI Blogg är Mikael Jensen, VD Executive Management Institute (1996) och Certified Management Consultant (CMC). Sedan 1986 har Mikael verkat som managementkonsult åt företagsledningar med fokus på ledning, ekonomi och styrning. Mikael har en bred kompetensprofil och håller både MBA-föreläsningar och genomför individuell coaching/mentorskap för deltagare i de olika programmen inom EXMI. Han genomför också managementkonsult uppdrag. 

Management tips:

RSS
Konflikthantering – fem tips för att hantera konflikter
Konflikter i arbetslivet är oundvikliga. De kommer att uppstå förr eller senare. Troligtvis mer än en gång. Som chef har du dessutom det yttersta ansvaret att hantera och lösa uppstådda meningsskiljaktigheter. Något som kan vara lättare sagt än gjort. Med anledning av detta tänkte vi därför dela med oss av fem tips för att bli bättre på konflikthantering.
Read More
| View Count: (63) |
|
0 ( 0 reviews)
5 tips för en lyckad karriärplanering
När man väl har börjat klättra i karriärstegen är det lätt hänt att man tappar fokus. Många tenderar nämligen att bli vilsna då de upplever att de inte kan ta utvecklas ytterligare. Nå nya höjder. För att alltid sträva efter nya mål gäller det därför att sätta upp en tydlig karriärplan, vilket vi hade tänkt berätta mer om i denna artikel.
Read More
| View Count: (122) |
|
0 ( 0 reviews)
Fem tips för en lyckad kompetensinventering
Konkurrensen på världsmarknaden är idag stor samtidigt som utvecklingen går framåt i en väldig fart. För att kunna vara med och tampas på toppen gäller det att säkerställa att man som organisation besitter de kompetenser som behövs i såväl nutid som framtid. Något som kräver en lyckad kompetensinventering!
Read More
| View Count: (69) |
|
0 ( 0 reviews)
Fyra metoder för bättre gruppdynamik
För att nå organisatorisk framgång gäller det att gruppdynamiken bland medarbetarna är på topp. Något som kräver både stort engagemang och djup kunskap av dig som ledare. I denna artikel delar vi med oss av fyra metoder för att skapa bättre gruppdynamik på arbetsplatsen.
Read More
| View Count: (304) |
|
0 ( 0 reviews)
Fem tips för att hantera svåra samtal som chef
Att vara chef är väldigt roligt när det går bra för organisationen. När det väl börjar storma och du blir tvungen att ta svåra samtal kan det vara mindre kul. Det är dock någonting som är oundvikligt samtidigt som det är utvecklande. För att underlätta dessa tuffa situationer tänkte vi därför dela med oss av fem tips för att hantera svåra samtal som chef.
Read More
| View Count: (594) |
|
0 ( 0 reviews)
Sida 1 av 13 FörstFöregående [1]

Sök

Tags

Prenumerera på ExMI Nyhetsbrev

Name